Na návštěvě u Reků

8.11.2010

Na návštěvě u Reků Počátkem měsíce října, přesněji druhou sobotu v měsíci jsme se rozhodli udělat si malý výlet do jižní části naší vlasti.

Naším cílem byla malá vesnička Oldřichov u Písku, která je výrazně zapsána v srdcích mnoha majitelů nádherných veteránů. V této obci se totiž nachází vyhlášené čalounictví Miroslava a Marie Rekových.  Protože právě jednou ze zakázek, na které pracovali byl i Wartburg našeho strejdy Simíra, byli jsme všichni hodně zvědaví na návštěvu této čalounické dílny.

 
Hned po příjezdu, který následoval po krátkém zabloudění,  nás přivítala usměvavá paní Reková spolu se třemi velkými, přátelskými a hravými psisky. Po krátkém přivítání následovala prohlídka čalounické dílny s ukázkami právě rozpracovaných zakázek.  Prohlédli jsme si se zájmem mnoho automobilů, které se zapsali nesmazatelně do historie. Ke každému z nich jsme obdrželi podrobný výklad o jeho historii a rozsahu čalounických prací. Každý vůz jsme si mohli dopodrobna prohlédnout a paní Reková ochotně a zasvěceně odpovídala na naše dotazy. A věru, bylo se na co dívat.
 
Kromě mnoha jiných automobilů jsme si mohli důkladně prohlédnout:
 
Wartburg  353/1000, r.v. 1966 - jeden z prvních vyrobených kusů. V době svého vzniku moderní pohodlný a prostorný  vůz s avandgardním designem karoserie,  který byl včetně čtyřtaktní modifikace vyráběn celkem 25 let. Oproti typu 311 / 312 byla modelová paleta „třipěttrojky“ značně omezená a z počátku představovala pouze čtyřdveřové provedení sedan s modifikací výbavy „de Luxe“ a provedení Tourist (kombi). Později přibylo několik kusů zvláštního provedení kabrioletu s plátěnou shrnovací střechou pro potřeby policie a armády a ještě o něco později se automobilka vrátila i k výrobě provedení pick-up pod označením TRANS.  Model 353 byl velmi oblíbený díky velkému zavazadlovému prostoru a pro svou příslovečnou nenáročnost a spolehlivost.
 
Jaguar E-Type -  sportovní automobil britské automobilky Jaguar vyráběný od roku 1961 do roku 1975. Patří mezi nejslavnější modely značky a zároveň je mnohými odborníky považován za nejkrásnější automobil 20. století. Ve Spojených státech se prodával pod označením XK-E. Vyrobeno bylo celkem 72 507 vozů.  Vůz byl úspěšným díky skvělým jízdním vlastnostem a vysokému výkonu, fantastickému vzhledu a značně nižší ceně než u srovnatelných sportovních vozů a vozů kategorie GT. S max. rychlostí až 240 km/h se stal v roce 1961 nejrychlejším britským sériově vyráběným vozem. Vyráběl se ve třech sériích vždy buď jako kupé s pevnou střechou nebo otevřený roadster.
  
Velorex - známý v Česku pod přezdívkami hadrák, hadraplán, hadrolet, montgomerák, velouš, netopýr, pytel na mrzáky, či prchající stan, je původně tříkolové vozítko s trubkovým rámem potaženým koženkou (jedinné homologované vozidlo s plátěnou karoserií na světě). Jeho konstruktéry jsou bratři František a Mojmír Stránský. Velorex byl vyráběn původně jako malosériová výroba bratrů Stránských, později po znárodnění ve velodružstvu Solnice jako vozítko pro invalidy. Po ukončení výroby tříkolových Velorexů (vyrobeno cca 15000 kusů) byly vyráběny ještě čtyřkolové Velorexy (cca 1500 kusů), slávy svých tříkolových předchůdců však nedosáhly. Až do konce 2. tisíciletí k řízení Velorexu stačilo mít řidičský průkaz skupiny A (motocykl). V současné době je nutné mít řidičský průkaz skupiny B1 (auto od 17 let). Velorexy je možné najít po celé Evropě, několik jich jezdí i v Asii, v Americe a jeden dokonce v Austrálii. Nejslavnější z Velorexů si zahrál ve filmu Vrchní, prchni!, ve kterém jej řídil Josef Abrhám.
 
Škoda Felicia - je model automobilu vyráběný československou automobilkou Škoda v letech 1959-1964. Automobil Škoda Felicia byl jediný sériově vyráběný kabriolet automobilky Škoda. Jeho předchůdcem byla Škoda 450, která se lišila přední nápravou s listovými pružinami. Škoda Felicia se vyráběla v závodě Kvasiny. Bylo vyrobeno 14 852 kusů + 1 010 starších Škoda 450. Ve výrobě procházely modely mírnými změnami. Při přechodu ze Škody 450 na Škodu Felicii bylo nejviditelnější změnou pojmenování a modernizace přední nápravy z listového na vinuté odpružení. Změnou prošla i palubní deska. Od modelu 1961 se řazení přesunulo zpod volantu na podlahu a maska „žralok“ byla nahrazená maskou používanou na modelech Octavia. Nejsilnější verzí byla Škoda Felicia Super, s objemem motoru 1 221 cm3 o výkonu 39kW a s maximální rychlostí 135 km/h. Spotřeba činila 9,5 l/ 100km
 
Tatra T57 -  (tovární typové označení V 470) je osobní automobil kopřivnické firmy Tatra, oficiání název: Závody Tatra akciová společnost nebo Ringhoffer - Tatra, nyní Tatra, a. s.) představený v roce 1932 jako nástupce modelu Tatra 12.  Karoserie je oplechovaná a je nalakovaná stříkací metodou. Přední sedadla jsou z ocelových trubek. Čelní sklo je jednodílné. Okna dveří se spouštějí klikou. Jedny dveře se dají zavřít zevnitř, druhé lze zamknout zvenku. Podlaha je kryta koberci, polštářování je z umělé kůže. Střecha se skládá dozadu a je potažena nepromokavou gumovou látkou. Plechový kufr je namontován na zadní straně vozu a je přístupný jen zevnitř vozu sklopením opěradel zadních sedadel.
 
                                                                                                                                                       (zdroj: wikipedie.cz)
 
Po podrobné prohlídce, kdy jsme měli možnost nakouknout pod pokličku čalounického řemesla,  nastal čas se rozloučit. Na cestu jsme  ještě od paní Rekové dostali nádherné navštívenky, na kterých bylo vyobrazeno pár krásných veteránů; to jako vzpomínku na dnešní, pro nás tak trochu slavnostní, den.
 
Děkujeme.
 
 
 
  
 

 

Autor: Bc. Miloš Markvart   |   Sekce: Novinky | Společné akce   |   Tisk   |   Poslat článek známému

1.

1.

Velikost: 22 kB

2.

2.

Velikost: 43 kB

3.

3.

Velikost: 37 kB

4.

4.

Velikost: 54 kB

5.

5.

Velikost: 48 kB

6.

6.

Velikost: 50 kB

7.

7.

Velikost: 43 kB

8.

8.

Velikost: 33 kB

9.

9.

Velikost: 36 kB

10.

10.

Velikost: 37 kB

11.

11.

Velikost: 30 kB

12.

12.

Velikost: 36 kB

13.

13.

Velikost: 29 kB

14.

14.

Velikost: 7 kB

15.

15.

Velikost: 35 kB

16.

16.

Velikost: 35 kB

17.

17.

Velikost: 38 kB

18.

18.

Velikost: 30 kB

19.

19.

Velikost: 40 kB

200.

200.

Velikost: 44 kB

22.

22.

Velikost: 38 kB

21.

21.

Velikost: 77 kB

23.

23.

Velikost: 55 kB

24.

24.

Velikost: 39 kB

25.

25.

Velikost: 36 kB

26.

26.

Velikost: 51 kB

27.

27.

Velikost: 67 kB

Líbí se Vám naše nové stránky?

4% (96)

5% (137)

90% (2104)


DĚTSKÝ DOMOV KLÁNOVICE

 

RSS kanál  |  XML Sitemap  |  Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2018 | Designed by queue s.r.o.

© 2018 DD Klánovice